Evropský orgán pro bankovnictví (European Banking Authority, EBA) vydal dne 20. prosince 2017 Doporučení k využívání cloudových služeb finančními institucemi.
Doporučení EBA objasňuje očekávání evropských dohledových orgánů v případech, kdy instituce zamýšlejí využívat cloudových služeb, aby jim bylo umožněno využívat výhod využívání cloudových služeb a současně, aby bylo zajištěno, že veškerá související rizika budou náležitě identifikována a řízena.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu EBA k tomuto tématu
22. prosince 2017
21. prosince 2017
Výběrové řízení Ministerstva průmyslu a obchodu na vedoucí osoby a členy představenstva Národní inovační fond, investiční společnost a.s.
Compllex, s.r.o. upozorňuje, že jeho významný klient Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky (MPO) v rámci projektu vytvoření investiční společnosti Národní inovační fond, investiční společnost a.s. (NIF) zaměřené na podporu start-upů vyhlásilo výběrové řízení na vedoucí osoby a členy představenstva
Jako poradci odpovědní za licenční řízení u České národní banky Compllex, s.r.o. předem děkuje za případné sdílení této informace na finančním trhu s možnými kandidáty.
- dvě vedoucí osoby - členové představenstva odpovědní za činnost portfolio management
- jedna vedoucí osoba - člen představenstva odpovědný za činnost risk management
Jako poradci odpovědní za licenční řízení u České národní banky Compllex, s.r.o. předem děkuje za případné sdílení této informace na finančním trhu s možnými kandidáty.
Unie kapitálových trhů - přiměřenější a rizikově citlivější pravidla pro velké systémové investiční podniky
Evropská Komise představila dne 20. prosince 2017 návrh, na základě kterého by většina investičních podniků v EU již nadále nepodléhala regulatorním pravidlům původně určených pro banky. Tím by došlo ke snížení administrativní zátěže, zvýšení hospodářské soutěže a zvýšení investic bez ohrožení finanční stability. Zároveň by se na nejvíce systémové investiční podniky měly vztahovat stejná pravidla a dohled jako u bank.
Návrh zahrnuje:
Návrh zahrnuje:
- nová a jednodušší pravidla obezřetného podnikání pro velkou většinu investičních podniků, které nejsou systémové, aniž by byla ohrožena finanční stabilita; a
- změnu pravidel tak, aby bylo zajištěno, že velké systémové investiční podniky, které provádějí bankovní činnosti a podstupují podobná rizika jako banky, budou regulovány a dohlíženy jako banky. V důsledku toho bude Evropská centrální banka v rámci svých kontrolních činností (jednotný mechanismus dohledu) dohlížet systémové investiční podniky v bankovní unii. Tím budou zajištěny rovné podmínky mezi velkými a systémovými finančními institucemi.
Nová pravidla rozdělují nesystémové investiční podniky do dvou skupin. Kapitálové požadavky pro nejmenší a nejméně rizikové investiční podniky budou stanoveny jednodušším způsobem. Pravidla budou dostatečně komplexní a robustní k pokrytí rizik investičních podniků, avšak budou dostatečně pružná, aby se přizpůsobila různým podnikatelským modelům a zajistila, že tyto investiční podniky zůstanou komerčně životaschopnými. Tyto podniky by neměly podléhat žádným dodatečným požadavkům na řízení společnosti a odměňování. U větších firem pravidla zavádějí nový způsob měření rizik na základě jejich obchodních modelů. U firem, které obchodují s finančními nástroji, budou kombinovány se zjednodušenou verzí stávajících pravidel.
Návrh dále definuje jako úvěrové instituce systémové investiční podniky, které vykonávají určité činnosti podobné bankovním aktivitám (tj. upisování a obchodování na vlastní účet) a disponují aktivy přesahujícími 30 miliard EUR. Tyto systémové podniky budou plně podléhat stejnému zacházení jako banky. Jak bylo oznámeno v hodnocení evropských orgánů dohledu (ESA), to znamená, že jejich operace v členských státech, které jsou součástí bankovní unie, budou podléhat přímému dohledu ECB v rámci jednotného mechanismu dohledu.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu Evropské komise k tomuto tématu
Stanovisko ESMA k implementaci LEI podle MiFID II
Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (European Securities and Market Authority, ESMA) vydal dne 20. prosince stanovisko podporující hladký průběh implementace požadavkům Legal Entity Identifiers (LEI) podle nařízení MiFIR.
MiFIR ukládá investičním podnikům v EU povinnost identifikovat své klienty, které jsou právnickými osobami s LEI, pro účely vykazování transakcí podle MiFID II.
V posledních týdnech se orgány ESMA a vnitrostátní příslušné orgány (NCAs) dozvěděly, že ne všem investičním podnikům se podaří od svých klientů získat kódy LEI před 3. lednem 2018, od kdy se použije nařízení MiFIR.
V této souvislosti a s cílem podpořit bezproblémové zavedení požadavků LEI umožní ESMA dočasné šestiměsíční přechodné období, během kterého:
MiFIR ukládá investičním podnikům v EU povinnost identifikovat své klienty, které jsou právnickými osobami s LEI, pro účely vykazování transakcí podle MiFID II.
V posledních týdnech se orgány ESMA a vnitrostátní příslušné orgány (NCAs) dozvěděly, že ne všem investičním podnikům se podaří od svých klientů získat kódy LEI před 3. lednem 2018, od kdy se použije nařízení MiFIR.
V této souvislosti a s cílem podpořit bezproblémové zavedení požadavků LEI umožní ESMA dočasné šestiměsíční přechodné období, během kterého:
- investiční podniky mohou poskytovat službu, která zakládá povinnost předložit klientovi zprávu o transakci, od něhož předtím nezískaly LEI kód, za předpokladu, že před poskytnutím takové služby získá investiční podnik od tohoto klienta doklady, na základě kterých může požádat o kód LEI místo něj; a
- obchodní systémy vykazují vlastní kódy LEI namísto LEI kódů emitentů mimo EU, které v současné době nemají vlastní LEI kódy.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Aktualizované dokumenty Q&As týkající se transparentnosti a tržních struktur podle regulace MiFID II/MiFIR
Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (European Securities and Market Authority, ESMA) vydala dne 18. prosince 2017 aktualizované dokumenty Questions and Answers (Q&As) týkající se transparentnosti a tržních struktur podle regulace MiFID II/MiFIR.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Aktualizovaný dokument Q&As k implementaci oblasti ochrany investorů podle regulace MiFID II/MiFIR
Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (European Securities and Market Authority, ESMA) vydala dne 18. prosince 2017 aktualizovaný dokument Questions and Answers (Q&As) k implementaci oblasti ochrany investorů podle regulace MiFID II/MiFIR. Dokument byl rozšířen o 10 nových Q&As.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Konzultační dokumenty ESMA k sekuritizaci
Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (European Securities and Market Authority, ESMA) vydal dne 19. prosince 2017 tři konzultační dokumenty k návrhu technických standardů implementujících nařízení o sekuritizaci.
Nařízení stanovuje obecný rámec pro sekuritizaci a vytváří zvláštní rámec pro jednoduchou, transparentní a standardizovanou (STS) sekuritizaci.
Příspěvky a komentáře lze zasílat do 19. března 2018.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Nařízení stanovuje obecný rámec pro sekuritizaci a vytváří zvláštní rámec pro jednoduchou, transparentní a standardizovanou (STS) sekuritizaci.
- Konzultační dokument - návrh TS k obsahu a formátu STS oznamování podle nařízení o sekuritizaci
- Konzultační dokument - návrh TS k požadavkům na uveřejňování, provozním standardům a podmínkám přístupu podle nařízení o sekuritizaci
- Konzultační dokument - návrh TS upravující společnosti třetích stran poskytující ověřovací služby STS podle nařízení o sekuritizaci
Příspěvky a komentáře lze zasílat do 19. března 2018.
Na tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Vyhláška č. 454/2017 Sb., o informačních povinnostech některých osob oprávněných poskytovat platební služby nebo vydávat elektronické peníze
Ve Sbírce zákonů v částce č. 151 byla publikována vyhláška č. 454/2017 Sb., o informačních povinnostech některých osob oprávněných poskytovat platební služby nebo vydávat elektronické peníze a odůvodnění
Vyhláška nabývá účinnosti dnem 13. ledna 2018.
Vyhláška nabývá účinnosti dnem 13. ledna 2018.
14. prosince 2017
Návrh vyhlášky ČNB o některých podmínkách výkonu činnosti platební instituce, správce informací o platebním účtu, poskytovatele platebních služeb malého rozsahu, instituce elektronických peněz a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu
Česká národní banka (ČNB) zaslala pracovním komisím Legislativní rady vlády návrh vyhlášky o některých podmínkách výkonu činnosti platební instituce, správce informací o platebním účtu, poskytovatele platebních služeb malého rozsahu, instituce elektronických peněz a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu, včetně odůvodnění
11. prosince 2017
Vyhláška č. 424/2017 Sb., o informačních povinnostech některých osob podnikajících na kapitálovém trhu
Ve Sbírce zákonů v částce č. 151 byla publikována vyhláška č. 424/2017 Sb., o informačních povinnostech některých osob podnikajících na kapitálovém trhu.
Vyhláška nabývá účinnosti dnem 3. ledna 2018.
Vyhláška nabývá účinnosti dnem 3. ledna 2018.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)