Peer review bylo zaměřeno na organizaci dohledových autorit, dohledové přístupy, monitoring a vyřizování stížností v souvislosti s informační a marketingovou komunikací v rámci směrnice MiFID. Zpráva obecně hodnotí aktuální stav jako celkově dobrý, nicméně identifikuje několik oblastí ke zlepšení:
- častější využívání kontrol na místě a speciálně zaměřených kontrol;
- konkrétní zaměření na provádění rizikového hodnocení firmami; a
- vynakládání vyššího úsilí pro včasné odhalování nedostatků u firem.
Review bylo provedeno na základ informací poskytnutých NCAs v rámci formuláře sebehodnocení doplněného kontrolou na místě u národních dohledových autorit Kypru, České republiky, Německa, Itálie, Portugalska a Velké Británie.
Klíčové závěry šetření se váží především k následujícím oblastem:
- Ex-ante a ex-post dohled - systémy dohledu jsou v základu členěny na dohled ex-ante a ex-post kontrolu podkladových materiálů. V rámci ex-post přístupu existují také rozdíly, pokud jde o včasnost, se kterou NCAs provádějí přezkumy poskytovaných informací a dat.
- Přímý a nepřímý dohled - zatímco některé NCAs přímo dohlížejí na jednotlivé firmy a plnění jejich povinností týkajících se poskytování informací a propagačních materiálů klientů, jiné NCAs se spoléhají na pravidelné roční kontroly, které provádějí externí auditoři.
- Stížnosti a sankce - v oblasti poskytování informací klientů NCAs hlásí nízkou úroveň stížností a odpovídající nízký objem udělených sankcí.
- Definice informační a marketingové komunikace - v současnosti neexistuje přesná definice termínu "marketingová komunikace" v předpisech EU.
V souvislosti s výše uvedeným vydal ESMA na začátku roku dokumenty:
- 2014/332 Opinion - Structured Retail Products - Good practices for product governance arrangements; a
- 2014/146 Opinion - MiFID practices for firms selling complex products.
Na tomto odkazu naleznete dokument MiFID – Conduct of Business, fair, clear and not
misleading informationNa tomto odkazu naleznete tiskovou zprávu ESMA k tomuto tématu
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme Vám za Váš příspěvek.