8. října 2013

Národní znění Obecných pokynů ESMA - Zásady a postupym v oblasti odměňování (MiFID)

Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (European Securities and Market Authority, ESMA) zveřejnil dne 1. října 2013 v národních jazykových zněních Obecné pokyny k zásadám a postupům v oblasti odměňování podle směrnice MiFID.  

V souladu s platnými pravidly začala tímto dnem běžet dvouměsíční lhůta, ve které musí příslušné orgány, na které se tyto obecné pokyny vztahují, oznámit ESMA, zda zda se těmito obecnými pokyny řídí nebo hodlají řídit. 

Tyto obecné pokyny se následně použijí (vstoupí v platnost) po uplynutí 60 kalendářních dnů od konce předchozí dvouměsíční lhůty, tedy 30. ledna 2014. 

Na tomto odkazu naleznete Obecné pokyny k zásadám a postupům v oblasti odměňování podle směrnice MiFID v českém jazyce.

Účelem těchto obecných pokynů je zajistit jednotné a kvalitnější uplatňování stávajících požadavků směrnice MiFID týkajících se střetu zájmů a pravidel jednání ve vztahu k odměňování. Na jedné straně by zásady a postupy v oblasti odměňování měly zajistit dodržování požadavků týkajících se střetu zájmů, a na straně druhé by měly zajistit i dodržování pravidel jednání.

ESMA očekává, že tyto obecné pokyny podpoří větší sbližování výkladu a přístupů orgánů dohledu ve věci požadavků směrnice MiFID týkajících se střetu zájmů a pravidel jednání v oblasti odměňování tím, že upozorní na řadu důležitých problémů, a tím posílí hodnotu stávajících standardů. Na základě pomoci při zajišťování toho, aby podniky dodržovaly regulační normy, ESMA očekává odpovídající posilování ochrany investorů.

V České republice dosud (nebankovní) poskytovatelé investičních služeb podléhající obezřetnostním pravidlům regulace Basel přiměřeně aplikovali pokyny Evropského orgánu pro bankovnictví (European Banking Authority, EBA), které se týkají podobného tématu, ale z jiného hlediska, neboť na rozdíl od zásad EBA pokyny ESMA přistupují k odměňování zejména z hlediska pravidel pro pobídky a řízení střetu zájmů mezi poskytovatelem investičních služeb a klientem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme Vám za Váš příspěvek.