Návrh byl ovšem přijat ve znění pozměňovacích návrhů Výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu. Ve vztahu k investičním fondům pak na základě těchto pozměňovacích návrhů dochází mimo jiné
- k vypuštění bodu č. 270 vládního návrhu v části týkající se nového § 21f zákona o daních z příjmů, který měl vymezovat tzv. základní investiční fondy, tedy typy fondů, na které by se uplatňovala výhodnější sazba daně z příjmů
- k zamítnutí navrhované změny dosavadní sazby daně z příjmů investičních fondů z 5 % na 0 %.
Na tomto odkazu naleznete zápis jednání ze 14. schůze Senátu.
Lze tedy shrnout, že se zdanění investičních fondů z pohledu zákona o daních z příjmů nemění. Nicméně podle nového zákona o investičních společnostech a investičních fondech došlo k podstatnému rozšíření právních forem, které může mít investiční fond (jedná se například o společnost s ručením omezeným, komanditní společnost či družstvo). Pro úplnost je třeba doplnit, že dle již dříve schválené daňové reformy resp. novelizujícího a již platného zákona č. 458/2011 Sb. se má sazba z daně z příjmů investičních fondů snížit na 0 % s účinností od 1. ledna 2015.
Lze tedy shrnout, že se zdanění investičních fondů z pohledu zákona o daních z příjmů nemění. Nicméně podle nového zákona o investičních společnostech a investičních fondech došlo k podstatnému rozšíření právních forem, které může mít investiční fond (jedná se například o společnost s ručením omezeným, komanditní společnost či družstvo). Pro úplnost je třeba doplnit, že dle již dříve schválené daňové reformy resp. novelizujícího a již platného zákona č. 458/2011 Sb. se má sazba z daně z příjmů investičních fondů snížit na 0 % s účinností od 1. ledna 2015.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme Vám za Váš příspěvek.