Principy je možno při jistém zjednodušení shrnout do následujících bodů:
- předcházení střetům zájmů a zajištění zájmů a cílů cílového trhu
- zajištění dohledu řídícím orgánem nad produktem
- vymezení cílového trhu a jeho charakteristik
- testování produktu včetně stresových testů k prověření dopadů na cílový trh
- zajištění transparentnosti poplatků a vlastností produktu
- výběr distribučních kanálů, které jsou přiměřené, a zpřístupnění všech informací distributorům
- pravidelný monitoring fungování produktu a jeho případná revize
- příslušné kroky v případě možného poškození zákazníka
Tyto zásady nejsou určeny přímo účastníkům trhu, ale spíše budou poskytovat konzistentní základ pro podrobnější rozvoj zásad pro jednotlivá odvětví finančních trhů, která jsou v kompetenci příslušných evropských orgánů dohledu.
Na tomto odkazu naleznete Joint Position of the European Supervisory Authorities on Manufacturers’ Product Oversight & Governance Processes.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme Vám za Váš příspěvek.