Tato zpráva se zaměřuje na dvě podmnožiny tohoto trhu:
- UCITS sledující alternativní investiční strategie ("alternativní UCITS") a
- strukturované produkty zaměřené na drobné investory.
Tyto dvě kategorie produktů jsou zvláště významné s ohledem na prudký nárůst aktiv spravovaných v rámci asset managementu a vzhledem k objemu strukturovaných produktů na trhu.
Zpráva ukazuje, že pro pochopení principů řízení rizika a výnosnosti jsou nutné výrazné finanční znalosti a přístup k tržním datům. Zejména empirická analýza na základě vzorku 76 finančních produktů prodávaných v EU ukazuje, že tyto produkty jsou prodávány s významnou prémií, která je odhadována na zhruba 4,6 %. Kromě toho, pokud je přítomno kreditní riziko, průměrná výše prémie se zvýší na 5,5 %.
Vzhledem k tomu, že retailový investoři nemusí mít odborné znalosti potřebné k posouzení výkonnosti u strukturovaných produktů, mohou být ohroženi neočekávanou ztrátou. Zejména analýza kreditního rizika obsaženého ve strukturovaných produktech může být proto velmi náročné.
Na tomto odkazu naleznete kompletní Hodnotící zprávu o "retailizaci" v EU.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme Vám za Váš příspěvek.