11. července 2013

ESMA vydal eonomickou zprávu o "retailizaci" v EU

Dne 3. července vydal Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (European Securities and Market Authority, ESMA) hodnotící zprávu o stavu a vývoji prodeje komplexních finančních produktů retailovým klientům (obecně označovaného jako "retailisation") v Evropě.

Tato zpráva se zaměřuje na dvě podmnožiny tohoto trhu:
  • UCITS sledující alternativní investiční strategie ("alternativní UCITS") a 
  • strukturované produkty zaměřené na drobné investory. 

Tyto dvě kategorie produktů jsou zvláště významné s ohledem na prudký nárůst aktiv spravovaných v rámci asset managementu a vzhledem k objemu strukturovaných produktů na trhu.

Zpráva ukazuje, že pro pochopení principů řízení rizika a výnosnosti jsou nutné výrazné finanční znalosti a přístup k tržním datům. Zejména empirická analýza na základě vzorku 76 finančních produktů prodávaných v EU ukazuje, že tyto produkty jsou prodávány s významnou prémií, která je odhadována na zhruba 4,6 %. Kromě toho, pokud je přítomno kreditní riziko, průměrná výše prémie se zvýší na 5,5 %.

Vzhledem k tomu, že retailový investoři nemusí mít odborné znalosti  potřebné k posouzení výkonnosti u strukturovaných produktů, mohou být ohroženi neočekávanou ztrátou. Zejména analýza kreditního rizika obsaženého ve strukturovaných produktech může být proto velmi náročné.

Na tomto odkazu naleznete kompletní Hodnotící zprávu o "retailizaci" v EU.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme Vám za Váš příspěvek.