Směrnice PSD2 nahrazuje směrnici PSD, která byla přijata v roce 2007 a je již považována za zastaralou.
Hlavním cílem PSD2 je:
- Přispět k další integraci a zefektivnění evropského trhu platebních služeb;
- Zajistit rovné podmínky pro poskytovatele platebních služeb (včetně nových hráčů);
- Zajistit vysoký stupeň ochrany spotřebitele a bezpečnost plateb;
- Usnadnit vznik společných technických norem.
Nová revidovaná směrnice PSD2 zavádí nové důležité prvky a vylepšení trhu platebních služeb EU.
Tato směrnice má zejména usnadnit a více zabezpečit využívání nízkonákladových internetových plateb. Nová pravidla by měla zajistit vysokou úroveň bezpečnosti plateb přes internet. Podle PSD2 budou všichni poskytovatelé platebních služeb podléhat stejně vysokým regulačním standardů. Současně musí banky a všechny ostatní poskytovatelé platebních služeb zvýšit bezpečnost online transakcí. Dojde také k posílení ochrany spotřebitelů proti podvodům, možným zneužitím a platebním selháním.
PSD2 také stanovuje "bezpodmínečný nárok na náhradu" pro spotřebitele. To znamená, že spotřebitelé budou mít možnost požádat o bezpodmínečné vrácení peněz v případě sporné platební transakce. Spotřebitelé také získají silnější postavení v případě sporů s bankami a ostatními poskytovateli platebních služeb: nová pravidla stanovují bankám povinnost písemně odpovědět na veškeré stížnosti do 15 obchodních dnů.
Související dokumenty:
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme Vám za Váš příspěvek.